Ilmub alates 1994.aastast. Vaala keskus, Lõõtspilli 2, Rakvere 44313 E-post: reklaam @ nadalaleht.eu toimetus @ nadalaleht.eu Nädalaleht levib kolmes maakonnas (Lääne- ja Ida-Virumaa, Jõgevamaa) ja Tartu linnas.

Soome minister: naftareostuse oht Soome lahel on kasvanud
Soome keskkonnaministri Jan-Erik Enestami hinnangul on suure naftareostuse võimalus Soome lahel tunduvalt kasvanud.

Minister meenutas kolmapäeval Helsingis vastava raporti esitlusel, et Soome lahe loodus on eriti haavatav. "Väiksemgi naftaga seonduv õnnetus lahel põhjustab vältimatuid ja tõsiseid kahjustusi kõigi kolme lahte ümbritseva riigi elanikele ja loodusele," tõdes ta agentuuri STT teatel.

Soome ministeeriumile esitatud raporti kohaselt on nafta ja selle saaduste vedu Soome lahel viimase kümne aastaga viiekordistunud. Tänavu veetakse ilmselt 100 miljonit tonni ning 2010 aastal võib vedude maht ulatuda 190 miljoni tonnini.

Eelkõige on vedude maht kasvanud tänu Venemaa kahele uuele naftasadamale, kuid suurnenud on ka Eesti kaudu veetavad kogused.

Kuigi Helsingis asuv Laajasalo naftasadam peaks 2010. aastaks oma tegevuse lõpetama, kavatsetakse Venemaal ja Eestis rajada uusi sadamaid, vahendas STT raportit.

Naftavedude riski suurendab teiste vedude, sealhulgas kemikaalide vedude kasv. Ka Tallinna ja Helsingi vahel sõidab aasta-aastalt üha rohkem reisilaevu, mille tee ristub tankerite marsruudiga.

Seetõttu on viimastel aastatel püütud suurendada meresõiduohutust Soome lahel. Nii keelas Euroopa Liit raskete naftasaaduste veo ühekerelistel tankeritel oma liikmesmaade sadamaisse. Raporti kohasel pole ükski selline tanker tänavu jõudnud ei Tallinna, Primorski ehk Koivisto ja Sköldviki sadamasse.

Rahvusvaheline meresõiduorganisatsiooni IMO otsuse kohaselt peaksid sellised tankeri maailmamerelt kaduma hiljemalt aastal 20015.

Liiklust Soome lahel korraldatakse erilise juhtimis- ja valvesüsteemi abil, mille Soome, Eesti ja Venemaa võtsid kasutusele sel suvel.

Siiski soovitab raport, et Läänemere piirkonna riigid viiksid läbi ühise riskianalüüsi ning kaaluksid ühiseid meetmeid võimaliku õnnetuse korral. Ühistegevust tuleks edendada ka talvise nafatveo, reostustõrje ja vastava õhuseire alal.  BNS

29 September 2004
  Kommentaarid