Ilmub alates 1994.aastast. Vaala keskus, Lõõtspilli 2, Rakvere 44313 E-post: reklaam @ nadalaleht.eu toimetus @ nadalaleht.eu Nädalaleht levib kolmes maakonnas (Lääne- ja Ida-Virumaa, Jõgevamaa) ja Tartu linnas.

Tasulise parkimisala vähendamiseks on olemas 2156 allkirja
Tallinna tasulise parkimise ala rahvaalgatuslikule vähendamisele oli pühapäevase seisuga laekunud 2156 tallinlase toetusallkiri, mis on 71 protsenti eelnõu algatamiseks vajalikust 3000 allkirjast.

Vandeadvokaat Toomas Liiva eestveetavas kampaanias saab anda oma toetusallkirja, algatamaks linnavolikogus määruse eelnõu, mis jätaks tasulise parkimise alaks vaid vanalinna.

Liiva soovib eelnõuga vähendada ka parkimise viivistasu 480 kroonilt 200 kroonile.

Allkirju hakati koguma veebruari lõpus. Eelnõu algatamiseks on vaja ühe protsendi linnaelanike toetusallkirja. Kuna Tallinna elanike arv on veidi üle 400.000, kellest hääleõiguslikke on umbes kaks kolmandikku, tuleb eelnõu algatamiseks koguda ligi 3000 allkirja.

Liiva ei ole seadnud mingit tähtaega, mille jooksul plaanib vajaliku hulga allkirju koguda.

"Isegi kui saame normi täis, siis tahaks koguda ikka üle normi, et linnavolikogul oleks seda raskem maha hääletada," on Liiva BNS-ile öelnud.

Internetilehekülje rahvaalgatus.zzz.ee kaudu saab eelnõu allkirjastada digitaalselt, samuti on võimalik see välja printida ja saata oma allkirjaga Tallinna peapostkontorisse aadressil Narva maantee 1, Tallinn 10508, postkast 3816. Allkirja saab anda ka Tallinna linnavolikogu infopunktis Vana-Viru 12.

Eelnõu projekti järgi moodustab tasulise parkimise ala piirid vanalinna ümbritsev tänavate ring. Seletuskiri põhjendab vanalinna jätmist tasulise parkimise alaks sellega, et vanalinn on kantud UNESCO maailmapärandi nimekirja ning mida vähem on vanalinnas autosid, seda paremini on maailmapärand eksponeeritud.

"Kuna parkimistasu osatähtsus praeguses linnaeelarves ei ületa poolt protsenti, parkimistasu osatähtsus linnaeelarves on aastatega üha vähenenud, parkimistasude sissenõudmise kulud on aastatega üha tõusnud, siis tuleb kõrvale heita parkimistasu fiskaalne eesmärk - linnaeelarve täitmine," seisab seletuskirjas.

Liiva leiab, et tasulise parkimise ala kitsendamisega lõppeb autoomanike ja mitteomanike huvide vastasseis.

"Loosung "Kesklinn autovabaks!" tähendab seda, et senised autoomanikud peavad hakkama kasutama ühistransporti, mis on niigi ülerahvastatud. See ei ole mitteomanike huvides," kirjutas Liiva eelnõu seletuskirjas.

Tema hinnangul aitab eelnõu vastuvõtmine kaasa hoovide tühjenemisele seal praegu parkivatest autodest ning lõpetab kesklinna ja äärelinna elanike huvide vastandamise, kuna loosung "Kesklinn autovabaks!" diskrimineerib äärelinna elanikke.

1. augustil jõustus Tallinna linnavolikogu määrus, mis laiendas kesklinna tasulist parkimisala, tõstis parkimistasu ja pikendas tööpäevadel tasulise parkimise aega ühe tunni võrra.  BNS

19 Detsember 2004
  Kommentaarid