Ilmub alates 1994.aastast. Vaala keskus, Lõõtspilli 2, Rakvere 44313 E-post: reklaam @ nadalaleht.eu toimetus @ nadalaleht.eu Nädalaleht levib kolmes maakonnas (Lääne- ja Ida-Virumaa, Jõgevamaa) ja Tartu linnas.

Valitsus pole leidnud tõendeid sõjatehnika veost Estonial
Ükski Eesti ministeerium pole leidnud kirjalikke tõendeid väidetava sõjatehnika veo kohta parvlaeval Estonia.

"Andsin detsembris kõigile ministeeriumidele korralduse otsida oma haldusalast kirjalikke tõendeid sõjatehnika veo kohta. Kõik ministrid on mulle kinnitanud, et kirjalikke tõendeid selle kohta ei ole," ütles peaminister Juhan Parts neljapäeval ajakirjanikele.

Eesti valitsus vahetab sõjatehnika veo uurimise kohta infot Rootsi valitsusega. Parts kavatseb seda teemat arutada oma 28. jaanuariks kavandatud Rootsi visiidil ka peaminister Göran Perssoniga.

Valitsus arutas neljapäeval riigikogu Keskerakonna fraktsiooni eelnõu parlamendi uurimiskomisjoni moodustamise kohta Estonial sõjatehnika veo uurimise kohta, kuid otsustas jätta oma seisukoha kujundamata. Partsi sõnul jääb see küsimus riigikogu otsustada.

Rootsi peaminister Göran Persson teatas detsembri alguses, et valitsus algatab 1994. aastal Läänemerel uppunud parvlaevaga Estonia seotud sõjatehnikaveo uurimise.

Rootsi kaitsejõudude pressiülema Anders Hedgreni kinnitusel kasutati Estoniat sõjatehnika veoks Eestist Rootsi. Rootsi kaitsejõudude ja tolliameti vahel oli salajane leping, mille kohaselt see materjal läbis Rootsi tolli deklareerimise ja kontrollita.

Rootsi valitsus uurib kaitsejõudude ja tolliameti vahelist salajast koostööd ja sõjatehnika ülevedu Estonial viimase kuu jooksul enne laeva hukkumist. Valitsus on teinud Rootsi kaitsejõududele ülesandeks anda aru, millises ulatuses kasutavad Rootsi kaitsejõud tsiviiltransporti sõjalise materjali veoks.

Tallinnast Stockholmi teel olnud 13.600-tonnine parvlaev Estonia läks põhja tormisel Läänemerel 1994. aasta 28. septembri öösel, õnnetuses hukkus 852 ja uppuvalt laevalt pääses 137 inimest.

Rahvusvahelise uurimiskomisjoni ametliku versiooni kohaselt põhjustas laevahuku vööriluugi konstruktsioonivea, tormi ja liiga suure kiiruse koosmõju.  BNS

13 Jaanuar 2005
  Kommentaarid