Ilmub alates 1994.aastast. Vaala keskus, Lõõtspilli 2, Rakvere 44313 E-post: reklaam @ nadalaleht.eu toimetus @ nadalaleht.eu Nädalaleht levib kolmes maakonnas (Lääne- ja Ida-Virumaa, Jõgevamaa) ja Tartu linnas.

Täna algab raudteeohutusnädal
24. – 30. aprillini kestva raudteeohutusnädala „Võidad minuti – kaotad elu!” eesmärgiks on avalikkuse teavitamine raudteeliiklusega kaasnevatest ohtudest ning teadlikkuse suurendamise kaudu raudteel toimuvate õnnetusjuhtumite vähendamine, samuti raudteeõnnetuste ennetamise võimaluste selgitamine.

Mittetulundusühing Operation Lifesaver Estonia koos partneritega korraldab ohutusnädalat teist korda. Eelmisel aastal kujunes raudteeohutusnädala keskseks sündmuseks raudteeõnnetuse, so veduri ja auto kokkupõrke lavastamine, et näitlikult selgitada, millisesse ohtu sõidukijuhid end seavad, eirates LE nõudeid raudteeülesõidukohtadel.

Tänavu pööratakse rohkem tähelepanu jalakäijatele, kui enim ohustatud sihtgrupile. 2005. aastal toimus raudteel 23 otsasõitu jalakäijatele, mille tagajärjel hukkus 18 inimest. Käesoleva aasta 16 nädala jooksul on raudteel elu kaotanud 4 ettevaatamatut jalakäijat.

MTÜ Operation Lifesaver Estonia juhatuse esimees Tamo Vahemets arvab, et raudtee vahetus läheduses viibivad inimesed ei anna endale alati aru sellest, et viibivad kõrgendatud liiklusohuga piirkonnas. “Linnaliikluses oleme harjunud teisi autosid ning jalakäijaid jälgima, raudteed ületavad aga paljud inimesed justkui pimesi — kuulmata ja märkamata lähenevat ohtu.” selgitas Vahemets.

Ka Raudteeinspektsiooni peadirektori Jüri-Karl Seimi hinnangul on jalakäijatega toimunud õnnetuste põhjuseks enamasti inimeste hooletu käitumine raudteetsoonis ning raudteega kaasnevate ohtude mittearvestamine.

“Inimestel pole täielikku ettekujutust liikuva rongi kiirusest ega ohtlikkusest. Arvatakse, et küll rong vajadusel pidama saab. Tõsiasi on aga see, et 90 kilomeetrit tunnis sõitva kaubarongi pidurdusteekond võib olla kuni kaks kilomeetrit,” lisas Seim

Raudteel nagu maanteelgi on õnnetuste põhjuseks enamasti liikluseeskirjade ja muude ohutusnõuete eiramine ning vajaliku tähelepanu puudumine. Erinevate maade statistika kinnitab aga, et raudteeülesõidukohtadel toimunud rongi ja auto kokkupõrgetes on autodes olevatel inimestel tõenäosus surma saada umbes kolmkümmend korda suurem kui maanteel toimunud kahe auto kokkupõrke korral. Rongi ette jäänud jalakäijatel on veel vähem lootust eluga pääseda.

Ohutusnädala ajal tahavad korraldajad inimestele meelde tuletada vajadust olla raudteed ületades või selle lähedal viibides tähelepanelikum, mitte kiirustada ning järgida vajalikke ohutusreegleid. Ohutusnädala sõnumit edastatakse nii meedia vahendusel kui ka vahetult ennetusüritustel.

Nädala raames on kavas avaldada tunnustust raudteeohutusalases tegevuses aktiivselt osalenud ja seda tegevust tõhusalt toetanud isikutele. Allkirjastatakse koostöölepingud uute partneritega, kelleks on OÜ Autosõit ja Edelaraudtee Infrastruktuuride AS.


Urve Miidla
24 Aprill 2006
  Kommentaarid