Ilmub alates 1994.aastast. Vaala keskus, Lõõtspilli 2, Rakvere 44313 E-post: reklaam @ nadalaleht.eu toimetus @ nadalaleht.eu Nädalaleht levib kolmes maakonnas (Lääne- ja Ida-Virumaa, Jõgevamaa) ja Tartu linnas.

Savisaar: merelaevandus vajab toetust
Täna, 24. mail toimunud rahvusvahelisel merenduskonverentsil “Kas Eesti on mereriik?” soovisid mitmed esinejad nagu Laevaomanike Liidu esimees Toivo Ninnas ja Riigikogu aseesimees Ene Ergmaa laevanduse toetamist riigi poolt.

Sama seisukohta jagas oma ettekandes ka majandus- ja kommunikatsiooniminister Edgar Savisaar, kes tunnistas, et Eesti lippu näeb meredel järjest harvemini. Võrreldes 1991. aastaga on Eesti laevaregistris olevate ja Eestisse prahitud laevade arv vähenenud üle kahe korra.

Savisaar tunnistas, et pikka aega vaikiti ka erinevates valitsustes maha laevanduse toetamise vajadus. Praeguses koalitsioonileppes on laevanduse soodustamine sees. Möödunud aastal, kui Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium (MKM) küsimuse valitsuse ees püstitas kokkuleppele ei jõutud. Sel kevadel esitas MKM laevanduse toetusprogrammi valitsusele teist korda.

Savisaar märkis kõnes, et arvestades kaubalaevanduses kujunenud olukorda ja konkurentsitingimusi Läänemerel on ta seisukohal, et Eestis tuleb hakata rakendama laevanduse riiklikku toetusprogrammi Euroopa Liidu poolt lubatud riigiabi piires.

See tähendab meremeeste eest makstava sotsiaalmaksu maksusoodustuste kohaldamist Eesti kauba- ja reisilaevastiku suhtes. Pikemas perspektiivis aastateks 2008 – 2010 tuleks kohaldada rahvusvahelisi reise teostava Eesti lipu all sõitva reisi- ja kaubalaevastiku suhtes maksusoodustuste süsteemi, mille kohaselt laevandusettevõtja arvestab meremeeste eest makstavat sotsiaalmaksu kahekordse miinimumpalga pealt.

“Minu sügav veendumus on, lausliberalismiga me merenduskonkurentsis kaua vastu ei pea, kui teised Euroopa mereriigid oma laevandust soosivad,” ütles minister.

Savisaar pidas vajalikuks alustada Eesti Lähimerevedude Edendamiskeskuse rajamist. Lähimerevedude edendamine aitab tugevdada merendussektori konkurentsivõimet nii rahvusvahelisel kui ka rahvuslikul tasandil. Meretransport omab pikemas perspektiivis suuremat tähtsust maanteetranspordi ees kuna on keskkonnasõbralikum ning võimaldab paindlikumat transpordikorraldust, planeerimist ning asjaajamist. Lähimerevedude edendamine parandab mitte ainult eraettevõtete konkurentsi tingimusi vaid tõstab ka Eesti kui transpordisõbraliku riigi mainet. "Lähimerevedude keskuse loomine on vaja võtta Eestis kiiresti päevakorda ja lahendada, MKM peab selle eest hea seisma," lisas minister Savisaar.


Anu Hallik-Jürgenstein
24 Mai 2006
  Kommentaarid