Ilmub alates 1994.aastast. Vaala keskus, Lõõtspilli 2, Rakvere 44313 E-post: reklaam @ nadalaleht.eu toimetus @ nadalaleht.eu Nädalaleht levib kolmes maakonnas (Lääne- ja Ida-Virumaa, Jõgevamaa) ja Tartu linnas.
Kohtus Narva piiriületuse infrastruktuuri väljaarendamise komisjon

Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi pressiteade
18.11.2004

Kohtus Narva piiriületuse infrastruktuuri väljaarendamise komisjon

Neljapäeval, 18. novembril toimunud Narva piiriületuse infrastruktuuri väljaarendamise komisjoni esimesel koosolekul arutati Narva piiriületuse infrastruktuuri väljaarendamise erinevaid alternatiive ning täpsustati lähteülesande koostamist Euroopa Liidu tehnilise abi korras teostatavale keskkonnamõjude hindamisele ja tasuvusuuringule.

Transpordi ja transiidi teenindamise asekantsler Andres Tindi sõnul otsustati, et komisjoni liikmed esitavad kõik ettepanekud ja täpsustused Maanteeametile, kes koostab lähteülesande projekti Euroopa Liidu tehnilisest abist rahastatavale maantee Narva uue maantee piiriületuse infrastruktuuri keskkonnamõjude hindamisele ja tasuvusuuringule. Lähteülesande projekt vaadatakse läbi komisjoni järgmisel koosolekul. Samuti arutati komisjoni koosolekul vajadust ja võimalusi kaasata Narva uue maantee piiriületuse infrastruktuuri projekti ettevalmistusse Venemaa eksperte.

Hetkel läbib Narva linna mahuliselt umbes 65% Eesti transiitvedudest, millest 90% raudteel ja ülejäänud maanteel. Piiriületuseks on üle Narva jõe ehitatud kaks silda - üks raudtee- ja teine maanteeühenduseks. Maanteesild on kaherealine, raudtee-silda võib korraga läbida vaid üks rong. Narva linna ajaloolist keskust läbib rohkesti piiri ületavaid sõidukeid, mis tekitab linnas ummikuid ning heitgaasidest tulenevat õhusaastet. Lisaks sellele on tollirajatiste all hõivatud suur tükk väärtuslikku maad Narva kesklinnas, tollitsoon asub vanalinna bastioni peal, lõigates selle ära linnakeskusest.

Käesoleva aasta 11 kuuga on piiri mõlemas suunas ületanud kokku ligi 400 000 sõidukit aastas , sealhulgas 70522 veoautot. Võrreldes 2002.a. on piiri ületavate veoautode arv pea kahekordistunud. Seoses Sillamäe sadama rajamisega prognoositakse 2010. aastal veoautode vooks Sillamäe sadamast Venemaale mõlemal suunal 300 000 veoautot , so 800 veoautot üle piiri ööpäevas.

Lisaks maanteesillale vajab selgitamist olemasoleva raudteesilla olukord, seda eelkõige tolli ja piirivalve seisukohast lähtuvalt. Selgitamist vajab, kas silla tingimused on tollile ja piirivalvele vastuvõetavad eeldades, et 2006. aastast peab Eesti arvestama Schengeni eeskirjadega. Analüüsidest peab selguma kas mõttekas on ehitada raudtee-maantee kombineeritud sild. Igal juhul jääb avatuks ka praegune Narva sild, kuid seda pigem sõiduautodele.
18 November 2004
  Kommentaarid