Ilmub alates 1994.aastast. Vaala keskus, Lõõtspilli 2, Rakvere 44313 E-post: reklaam @ nadalaleht.eu toimetus @ nadalaleht.eu Nädalaleht levib kolmes maakonnas (Lääne- ja Ida-Virumaa, Jõgevamaa) ja Tartu linnas.
Vabaduse väljakul näeb elektri-Pobedat

Vabaduse väljakul näeb elektri-Pobedat

Reedel, 22. septembril toimuval rahvusvahelisel autovabal päeval saab Tallinnas Vabaduse väljakul näha Keskkonnaministeeriumi peaspetsialisti Meelis Merilo ehitatud elektriautot, mis teadaolevalt on Eestis seni ainuke omataoline.

Infotehnoloogiaspetsialisti Meelis Merilo ehitatud elektri-Pobeda on reedel ainus auto, mis alates kella 14 tohib Vabaduse väljakul parkida. Samas on autoomanik ka ise lahkelt nõus vastama huviliste küsimustele.

"Minu soov on teisigi innustada, sest niisugune auto sõidab vaikselt ja ei tekita õhusaastet ehk teisisõnu - elektriauto on keskkonnasõbralik," ütles Merilo.

Elektriauto tehnilise passi sai Merilo autoregistrikeskusest kätte tänavu 9. augustil, ehkki sõiduk oli varem valmis. "Veendumaks, et auto on liikluses ohutu, pidin seda ka Tallinna Trammi- ja Trollibussikoondise spetsialistidele näitama. Nemad tunnistasid elektrisüsteemid nõuetele vastavaks," põhjendas Merilo viivitust.

Merilo sõidab oma elektriautoga päevas 70-80 kilomeetrit, kokku on Pobeda spidomeetrile juba üle 3000 kilomeetri kerinud. Selleks, et auto oleks hommikul sõiduks valmis, tuleb ta õhtul vooluvõrku ühendada. Ühekordne "tankimine" maksab 10-15 krooni. Kui aku ja kõik muud kulud elektri hinnale otsa liita, kulub kilomeetri läbimiseks 65-70 senti.

Rahas on aga raske mõõta elektriauto kasu meie kõigi elukeskkonnale, kuna selline auto hoiab keskkonna puhtana. Liikuvatest allikatest suurim saastaja ongi maanteetransport, mille tõttu näiteks 2004. aastal paiskus Eestis õhku üle 12 000 tonni lämmastikoksiide. Transpordisektorist pärit lenduvate orgaaniliste ühendite aastane heitkogus on ca 6000 tonni. Lisaks annab transport olulise osa tahkete osakeste heitmetest. Hoogustuva autostumise tõttu näitavad need kogused kasvutendentsi.

Transpordi arengukava aastateks 2006-2013 näeb muuhulgas ette, et transpordisektorist pärit kahjulike keskkonna- ja tervisemõjude minimeerimiseks tuleb stimuleerida keskkonnasõbralike tehnoloogiate kasutuselevõttu.

Lisainfo:
Meelis Merilo,
Keskkonnaministeeriumi infosüsteemide osakonna peaspetsialist
626 2831

Agnes Jürgens,
Keskkonnaministeeriumi pressiesindaja
626 2811
20 September 2006
  Kommentaarid